L'alternativa necessària

Els moviments socials i populars han de ser l'alternativa a la lluita que es donarà entre PSC i Ciudadanos a les properes eleccions municipals.

CUP PSC Ciutadans Hospitalet

Sembla que passen els anys i el que havia de ser un simple lema de campanya segueix molt vigent anys després.

Ens situem als voltants de l’any 2011 quan l’Assemblea Nacional de la CUP aprovava les línies estratègiques bàsiques per a les prop de vuitanta candidatures que es presentaven a les eleccions municipals de l’any 2011 arreu dels Països Catalans.

En aquella mateixa Assemblea Nacional, s’aprovava el lema de campanya “L’Alternativa Necessària” que vehiculava una aposta clara i ferma per un municipalisme actiu amb una arrel en els moviments populars.

Ara, set anys després d’aquella campanya i a un any vista d’unes noves eleccions municipals ens trobem amb una situació a la nostra ciutat d’extrema gravetat que ens obliga a erigir-nos per responsabilitat com l’alternativa necessària.

A la nostra ciutat existirà una polarització evident que ja s’està començant a visualitzar al carrer des de l’últim procés electoral del 21D, en què es posarà el focus de pressió social entre la tria salvatge com a única possibilitat, de PSC o Ciudadanos.

Quan diem que ja s’està materialitzant només cal veure els transvasaments de vots entre aquestes dues formacions en els últims processos així com la fuga que s’està donant al PSC de la ciutat de cares visibles i històriques dins del partit.

Però, qui parlarà de les veïnes, dels seus problemes reals, dels talls de llum indiscriminats, de desnonaments o de vulnerabilitat que encara es donen a la nostra ciutat? Probablement ells no, ja que la seva batalla per esgarrapar vots no estarà allà ja que si miréssim les seves polítiques en aquestes matèries, no seria difícil esgrimir que les diferències són ben poques.

En canvi, sí que lluitaran com als garants de l’article 155 i de la indivisibilitat de la pàtria, aquella que deixa impunitat al feixisme per campar pels nostres carrers o que empresona la cultura.

Per aquesta raó, som conscients que cal començar a articular una alternativa que surti dels moviments socials i populars que s’estan enfortint a la nostra ciutat, com associacions de veïns/es, grups feministes, Ateneus Populars i sindicats de classe combatius entre d’altres, així com mantenir els carrers mobilitzats i les classes populars empoderades per tal de resistir els embats i atacs que s’estan rebent als drets fonamentals i a les llibertats, amb un increment de la repressió que de ben segur s’enduriran en els següents mesos.

Des de la CUP L’H tenim els compromís d’habilitar totes les eines al nostre abast, com assemblees obertes, reunions amb entitats o taules participatives per posar el focus principal en les polítiques socials al municipi, i per recuperar els carrers per aquells que els lluiten a diari, sense barreres, sense censura i sense desigualtats, perquè mai hem perdut els nostres orígens com a hospitalencs, com a orgull de ciutat obrera i lluitadora, i perquè després de set anys tornem a lluitar per ser “L’ALTERNATIVA NECESSÀRIA”.

"L'Alternativa Necessària", el lema de campanya que encara continua vigent 7 anys després. ¿Per què ens trobem en el mateix punt de partida?