Què proposem fer amb els diners públics del grup CUP-PA

Comunicat sobre què proposem fer amb els diners públics de l'actual legislatura CUP-PA

Acaba la legislatura 2015-2019 i, com s’ha difós pels mitjans i xarxes, la CUP L’H ha realitzat unes taules participatives amb la intenció de reformular la candidatura i, tot donant continuïtat a la tasca iniciada al 2015, construir un espai d’unitat popular ampli i transparent, sense vetos i sense personalismes. A aquest projecte, una part de l'assemblea de la CUP-PA ha decidit no sumar-s’hi i començar un projecte nou.

Uns dels fronts que hem tractat d'explicar durant aquests quatre anys des de la CUP-PA és l'opacitat en el finançament dels partits, concretament la poca transparència en la dotació que reben els grups municipals dels ajuntaments. Aquests diners serveixen, entre altres coses, per a assessorament jurídic i tota factura ha d’anar en nom i NIF de la CUP-PA, per afers i situacions donades en el context del grup municipal actual, com és el procés jurídic obert contra el PDU-Gran Via i que pot generar més costos addicionals.

La CUP no acceptarà cap tipus de repartiment d’aquests diners públics, com realitzen habitualment els partits clàssics del sistema, maquillant despeses que res tenen a veure amb la feina del grup municipal actual i veuria amb una flagrant falta d’ètica que aquests diners es facin servir per finançar cap campanya de cap candidatura que es presenti a les eleccions municipals de maig del 2019, a part de la dubtosa legalitat d’aquest repartiment, donat que els responsables legals som les organitzacions i persones que hem format al llarg de la legislatura el grup municipal, i no només les noves incorporacions que han aparegut en els últims mesos.

Esperem doncs el mateix comportament ètic de tothom que hagi participat en una candidatura de la CUP-PA, i que no es faci ús del grup actual per pagar factures que financin futures propostes amb diners públics que s’haurien de retornar a l’Ajuntament, amb l’objectiu que es pugui fer un ús en benefici del bé comú.

La CUP no acceptarà cap tipus de repartiment d'aquests diners públics, volem retornar-los a l'Ajuntament per fer-ne un ús comú que beneficiï a totes les persones