En Defensa de la gratuïtat de l'aparcament de l'Institut Català d'Oncologia i per una sanitat pública i de qualitat

Com tots/es sabeu, al nostre municipi es troba ubicat l’Institut Català d’Oncologia (ICO), un dels centres de recerca en oncologia puntals a Catalunya i que alhora atén com a hospital de referència a un gran nombre de pacients cada any.

El procés de desmantellament de la Sanitat Pública – iniciat ja fa uns anys - amb l’objectiu d’imposar un model de privatització de tots els serveis públics, també s’està donant en aquest centre hospitalari provocant conflictes laborals com a conseqüència de les retallades en les condicions laborals dels treballadors/es del centre, reduccions en els serveis d’atenció als usuaris, augment de les llistes d’espera, etc., en definitiva l’escanyament continuat dels serveis públics que acabem patint tots/es com a usuaris/àries.

Ara, a més a més, ens trobem amb un altre greuge per a l’usuari d’aquest equipament públic sanitari: el pagament de l’aparcament d’aquest centre sanitari públic. Cal pensar que molta gent està obligada a emprar el seu vehicle privat per arribar a l’ICO. En el cas de l’ICO no hi ha una bona xarxa de transport públic que faciliti el desplaçament dels usuaris a aquest centre sanitari: una única línia de metro que deixa bastant lluny, i algunes línies d’autobús amb poca freqüència de pas i que només cobreixen algunes poblacions del Baix Llobregat. A tot això, cal afegir les propostes del Ministeri de Sanitat de cobrar als pacients per l’ús del transport sanitari no urgent. La manca de mobilitat, que en molts casos tenen els pacients que han de visitar aquest centre, fa que molt sovint els familiars hagin d’emprar el seu vehicle privat per arribar a l’hospital.

Des de la CUP de l’Hospitalet considerem que és prioritari garantir un bon accés en transport públic a tots els equipaments públics de la ciutat, també a l’ICO. De la mateixa manera, cal un sistema de transport sanitari urgent i no urgent accessible per a tothom i sense repagament.

Mentre no hi hagi una bona xarxa de transport públic com a alternativa a l’ús del vehicle privat per accedir a aquest centre sanitari ens posicionem en contra del pagament de l’aparcament de l’Hospital. Cal pensar que, fins a la darreria del mes de febrer, l’aparcament públic i gratuït

d’aquest centre hospitalari - amb una capacitat aproximada per a 150-200 cotxes – tenia una demanda prou elevada; fins al punt que durant gran part del dia es trobava complet. Endemés, als voltants no existeixen zones d’aparcament gratuït suficients i la única zona que hi ha d’aparcament moltes vegades està plena pels usuaris d’un centre esportiu que es troba justament al costat.

A primers de març, des de la Conselleria de Sanitat, s’ha decidit fer de pagament aquest aparcament la qual cosa suposa un greuge econòmic important per als malalts i els seus familiars. Els usuaris de l’ICO són pacients que pateixen malalties considerades greus i necessiten rebre tractaments periòdicament i fer estades de llarga durada al centre hospitalari.

Des de la CUP de l’Hospitalet cridem als veïns i veïnes de l’Hospitalet a mobilitzar-se en contra d’aquesta nova agressió. Ha arribat l’hora que des de la unitat popular diguem PROU a aquestes retallades.

De la mateixa manera, manifestem la nostra sorpresa pel fet que cap partit polític amb representació a l’Ajuntament no s’hagi posicionat fermament en contra d’aquesta nova retallada als usuaris/àries de la sanitat a la nostra ciutat.

Per una sanitat pública i de qualitat, no a les retallades!!!

Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de l’Hospitalet de Llobregat

L’Hospitalet de Llobregat, 25 d’Abril de 2013