Conclusions de la Taula Participativa sobre Urbanisme-Territori-Habitatge
taules participatives
qual han proliferat les pràctiques de corrupció i especulació i les agressions
contra el territori en el marc municipal.
que pot acabar a mans dels interessos de constructores i empreses
sub-contractadores, tant pel que fa a la construcció privada com a la
planificació pública. Aquestes pràctiques estan estretament relacionades amb el
finançament local i es veuen afavorides per la laxitud dels controls i la
legislació.
d’urbanisme públic i privat ha afavorit durant les darreres dècades el
manteniment de l'statu quo dels partits polítics del règim actual i del
conjunt de les classes dominants. Només mitjançant propostes que limitin aquest
poder urbanístic local descontrolat es podran eradicar pràctiques com el
malbaratament dels recursos públics, l’especulació i la corrupció política
locals.
els quals els ajuntaments tenen capacitat d'intervenció sota l’empara de la
Generalitat, que té transferides les
territori. El POUM és l’eina urbanística i jurídica municipal que serveix per
definir i ordenar el model de ciutat. És
municipi i contrastar-la amb el model de ciutat
camí cal seguir.
polítiques energètiques a Catalunya encara queda molt camí per recòrrer en
relació a les mesures d'estalvi i eficiència energètica i l’ús de les fonts
d'energia renovables.En aquest àmbit ens trobem considerablement per sota dels
objectius que es marquen en l’àmbit europeu.
Principat, el Pla de l’Energia de Catalunya 2006- 2015 (PEC) estableix entre
els seus objectius principals l’ús d’energies
el desenvolupament, la millora i la innovació
dels condicionants tecnològics, cada cop
fiscal per tal de promocionar l'estalvi i l'eficiència energètica i l'ús de les
energies renovables. Cal que les diferents administracions del país donin
suport a les fonts d’energia netes i gravin l’ús de fonts amb major impacte
ambiental.
d'actuació en l'àmbit municipal a L'Hospitalet de Llobregat:
l'Ajuntament per a que la ciutat de L'Hospitalet esdevingui un municipi lliure
d'especulació urbanística.
agrícola de Can Trabal, integrar-la al parc agrari del Baix Llobregat i
declarar-la zona no urbanitzable.
valor el patrimoni de L'Hospitalet com ara el castell de la Torrassa, el Canal
de la Infanta, Cal Masover, Cal Trinxet, Torre Gran, Can Rigalt.
lloguer social, públic i assequible per a joves i altres col·lectius socials
amb rendes baixes. Un lloguer social és aquell que no supera el 20% dels
ingressos disponibles per la unitat familiar.
d'Ordenació Urbana Municipal (POUM) basant-nos en cobrir les necessitats reals
defensant els espais naturals i públics.
que no s'hagin iniciat per tal d'ajustar-los a la reforma que plantegem del
POUM.
d'una mínima envergadura siguin refrendats, és a dir, sotmesos a l'aprovació de
tots els veïns i veïnes de l'Hospitalet, en processos participatius
transparents i en els que puguin participar tots els habitants de la ciutat.
verds a les zones més poblades per afavorir les relacions entre les veïnes i
els veïns vers la massificació actual de certs barris.
energètica en l'enllumenat públic i garantir una il·luminació suficient a totes
les vies de la ciutat corregint les deficiències actuals.