Prepotència, populisme, indignitat...

Malauradament, els pitjors pronòstics sobre el futur dels i les treballadores de la TV de l’Hospitalet es van complir ahir. Amb l’aprovació dels pressupostos municipals de l’any 2012 no només s’ha deixat a la segona ciutat del Principat sense una TV pública, també s’ ha deixat a 40 treballadores i treballadors al carrer. Tot i la gravetat d’aquest fet, això no ha estat el pitjor d’aquest trist episodi, el més trist ha estat el paper que han tingut les dos formacions polítiques al govern.

La senyora alcaldessa ens va obsequiar amb unes boniques paraules, carregades de demagògia, on lligava la continuïtat de serveis per a la gent gran i l’existència d’escoles bressol al tancament de la TV. Em sap greu dir-ho, però aquesta manera de fer política em va recordar més a un partit d’extrema dreta que a la d’un partit que ocupa un espai central en la vida política d’aquest país.

Per acabar, el que més m’ha decebut, i ho dic sincerament, ha estat el paper del soci minoritari del govern. Trobo indigne, que s’animi a uns i unes treballadores que es veuen al carrer, a presentar una moció en defensa del seu lloc de treball per després votar tot el contrari.

Ja tindrem temps d’avaluar en detall el pressupost pel 2012, el que ara s’ha d’avaluar i denunciar són les formes de fer d’aquest ajuntament.

Prepotència, populisme, indignitat...

Article d'en David Soriano