L'assemblea oberta de la CUP, l'esperançador inici del canvi a l’Hospitalet de Llobregat

Redacció. L’Hospitalet de Llobregat

12/04/2015

Tot camí comença amb una primera passa, i això és el que es va donar ahir a l'aula d'estudi del Centre Cultural Barradas, a la Rambla Just Oliveras. L'assemblea oberta de la Candidatura d'Unitat Popular va afavorir l'entesa de diversos col·lectius de l'Hospitalet de Llobregat amb la voluntat de construir una alternativa municipal a l’Ajuntament.

Membres d'Akelharre, Procés Constituent, la PAH i veïnes i veïns a títol individual van respondre a la crida de la CUP L’H per tal de constituir les bases de la llista electoral que es presentarà en els propers dies. L’assemblea va abordar en primer lloc el text del codi ètic que ha de regir les línies d’actuació i intervenció política dels regidors i regidores de la candidatura.

El codi ètic de la Candidatura d’Unitat Popular de L’Hospitalet de Llobregat contempla, entre d’altres, el següents compromisos:

Limitació de mandats: Els regidors i regidores han de tenir els mandats limitats a un màxim de dues legislatures.

Limitació dels sous: La retribució dels regidors i regidores ha de ser com a màxim 2,5 vegades el Salari Mínim Interprofessional.

Sense duplicitats de càrrecs: Les persones que integren la candidatura no han de tenir una duplicitat de càrrecs en les institucions públiques ni en la mateixa organització.

Independència i transparència financera. La candidatura no ha de demanar cap crèdit bancari per a finançar-se i ha de fer públics els ingressos i les despeses anuals, el cost de la campanya electoral i la renda dels regidors i les regidores.

Assemblearisme. La candidatura ha de prendre les decisions de forma democràtica, horitzontal i assembleària (una persona, un vot). Aplicant i defensant el programa polític i consultant als moviments socials i populars mitjançant assemblees obertes i/o consultes telemàtiques.

Instrument de les lluites socials. Ha d’esdevenir l’instrument de les lluites populars i els moviments socials emancipadors a l’Ajuntament de l’Hospitalet, fent pròpies les seves demandes, sense negociacions ni apropiacions partidistes.

Enfortiment del poder popular. L’assemblea de la candidatura s’implicarà en les lluites populars al municipi més enllà del treball estrictament institucional que desenvolupi a l’Ajuntament. Els ingressos institucionals, un cop cobertes les despeses mínimes d’organització que estableixi l’Assemblea de la candidatura, aniran destinats a potenciar l’autoorganització social i col·lectiva al marge de les institucions, evitant en tot moment el clientelisme.

Llums i taquígrafs. La candidatura ha d’investigar i auditar la gestió econòmica i urbanística de l’entramat municipal i supramunicipal de l’Ajuntament de l’Hospitalet, per a denunciar i desemmascarar l’opacitat, les corrupteles institucionals i la ingerència dels lobbies empresarials.

Radicalització democràtica. La candidatura ha d’apostar per l’establiment de mecanismes municipals per fer efectiva la democràcia directa, participativa i inclusiva del veïnat en la presa de decisions polítiques dels barris i la ciutat.

Els regidors i les regidores que no compleixin el Codi Ètic hauran de deixar el grup municipal de la CUP a l'Ajuntament.

Des de la CUP entenem el codi ètic com un compromís de la candidatura amb les veïnes i els veïns de L’Hospitalet per treballar en favor de la transparència en la gestió municipal, la radicalitat democràtica i l’empoderament de les persones i els col·lectius. Perquè pensem que allò públic és cosa de tots . I totes ens hem d’implicar en la política municipal.

UNA LLISTA DE CONSENS, PLURAL I AMB VOLUNTAT DE FUTUR

L'assemblea oberta de la CUP de L’Hospitalet va decidir ahir al Barradas que els caps de llista siguin persones vinculades amb les lluites socials a la ciutat. És molt necessari portar la veu del carrer a l’Ajuntament. Cal que les activistes que treballen en el dia a dia per millorar la dignitat de les persones i per defensar els drets col·lectius de totes formin part del Ple de l’Ajuntament. I alhora cal portar la gestió municipal al carrer. Ningú ens ha de manllevar el dret a decidir sobre les nostres vides i la nostra ciutat, hem de recuperar el poder de decisió sobre tot allò que ens afecta com a ciutadans i veïnes de L’Hospitalet, poder decidir entre totes, en definitiva, com volem que sigui la nostra ciutat.

En els propers dies, la CUP L’H farà pública la llista electoral. Una llista que ha estat elaborada en base als criteris de paritat, amb presència d’activistes de diversos col·lectius i representativa dels barris de tota la ciutat. Us podem avançar el cap de llista, en Khristian Giménez, tècnic comunitari i membre del col·lectiu Akelharre, implicat en diversos projectes vinculats a l’activisme sòcio-cultural, cooperatiu i municipalista.

Per acabar, l’assemblea va decidir constituir dues comissions de treball per a elaborar el programa polític, d’una banda, i per treballar el tema de la campanya electoral, de l’altra.El programa electoral es ratificarà en una Assemblea oberta que es convocarà en breu.