La Unitat Popular la fem totes i tots

Aquests dies som testimonis de com la consulta popular impulsada pel president equatorià Rafael Correa ha triomfat, permetent seguir amb la construcció d’un nou Equador al servei de la majoria enfront dels interessos dels poders internacionals i una minoria privilegiada d’aquell país.

El camí que ha emprès l’Equador amb la seva revolució democràtica és la mateixa que molts altres països d’Amèrica llatina. Bolívia, Veneçuela, Nicaragua per posar un exemple, són una mostra de l’ascens i la consolidació de l’esquerra en aquest indret del món.

Però aquestes experiències revolucionàries de les que avui som testimonis no són fruit d’un sol dia, recullen l’experiència de la Revolució Cubana, de les guerrilles centreamericanes dels anys 70 i 80, la Revolució Sandinista i la lluita popular colombiana entre d’altres experiències.

A l’Hospitalet de ben segur molts catalans i catalanes originaries dels estats de la Pàtria Grande veuen amb simpatia aquests avenços democràtics que succeeixen als seus llocs de naixement, així com les associacions de la ciutat que treballen des del camp de la solidaritat internacionalista amb aquests països.

És per això que convido a participar de la construcció de la Unitat Popular a la ciutat de l’Hospitalet del Llobregat a totes aquestes persones que són d’esquerres i creuen en un món més just i en especial als i les catalanes d’origen llatinoamericà d’esquerres.

Perquè la CUP alça la bandera de l’esquerra en aquesta ciutat, de fet som els únics que podem fer-ho, som els únics que apostem pel trencament, per la ruptura amb l’status quo actual, els que anem a contracorrent i volem construir una ciutat i un país que s’escapi de la lògica depredadora del liberalisme salvatge que tots els partits polítics del sistema han assumit com a propi.

Perquè igual que les revolucions a l’altra banda de l’oceà, triomfen contraposant un model a l’actual sistema imperant. Nosaltres som els i les úniques que així ho fem aquí, sent conscients de les diferents realitats socials, apostant per un Hospitalet cohesionat i al servei de les classes populars de les que totes i tots hi formem part, independentment del seu origen.

David Soriano, cap de llista de la CUP de l'Hospitalet